ΚΕΦΑΛΑΙΟ
1: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
|
1.3. «Δομικά σωματίδια της ύλης – Δομή του ατόμου – Ατομικός αριθμός
– Μαζικός αριθμός – Ισότοπα»
|
Παρατήρηση: Από τον πίνακα
1.4: Μάζα και φορτίο υποατομικών
σωματιδίων, να μην απομνημονευθούν οι στήλες «Μάζα/g» και «Φορτίο/C».
|
1.5. «Ταξινόμηση της ύλης – Διαλύματα – Περιεκτικότητες διαλυμάτων –
Διαλυτότητα»
|
Παρατήρηση: Το σχήμα 1.13 Κατανομή
χημικών στοιχείων στη γη και στον άνθρωπο, να μην απομνημονευθεί.
|
Εργαστηριακή
άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Παράγοντες που επηρεάζουν την
ταχύτητα διάλυσης».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ
ΠΙΝΑΚΑΣ – ΔΕΣΜΟΙ
|
2.1 «Ηλεκτρονιακή
δομή των ατόμων»
|
Παρατήρηση: Ο Πίνακας 2.1 Κατανομή ηλεκτρονίων σε στιβάδες, στα
στοιχεία με ατομικό αριθμό Ζ=1-20 να διδαχθεί, αλλά να απομνημονευθεί
μόνο η στήλη «στοιχείο».
|
2.2 «Κατάταξη των στοιχείων (Περιοδικός Πίνακας). Χρησιμότητα του
Περιοδικού Πίνακα»
|
2.3 «Γενικά για το χημικό
δεσμό. – Παράγοντες που καθορίζουν τη χημική συμπεριφορά του ατόμου. Είδη
χημικών δεσμών»
|
2.4 «Η γλώσσα της Χημείας-Αριθμός οξείδωσης-Γραφή τύπων και
εισαγωγή στην ονοματολογία των ενώσεων»
|
Παρατηρήσεις: α) Ο Πίνακας 2.3 Ονοματολογία των κυριότερων μονοατομικών
ιόντων να διδαχθεί και να απομνημονευθεί.
β) Από τον Πίνακα 2.4 Ονοματολογία των κυριότερων πολυατομικών ιόντων να απομνημονευθεί
ολόκληρη η 1η στήλη. Από τη 2η και
την 3η στήλη να απομνημονευθούν οι ονομασίες και οι συμβολισμοί των
πολυατομικών ιόντων: κυάνιο, όξινο
ανθρακικό και υπερμαγγανικό.
|
γ) Από τον Πίνακα 2.5 Συνήθεις τιμές Α.Ο. στοιχείων σε ενώσεις τους να απομνημονευθούν
οι Α.Ο. των K, Na, Ag, Ba, Ca, Mg, Zn, Al, F
και από το Η ο (+1), το Ο ο (-2), το Cl, Br, I ο
(-1).
|
Εργαστηριακή
άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΟΞΕΑ-ΒΑΣΕΙΣ-ΑΛΑΤΑ-ΟΞΕΙΔΙΑ
|
3.5
«Χημικές αντιδράσεις» (Πως συμβολίζονται οι χημικές αντιδράσεις,
Χαρακτηριστικά χημικών αντιδράσεων, Μερικά είδη χημικών αντιδράσεων)
|
Παρατηρήσεις:
α)
Η Σειρά δραστικότητας ορισμένων
μετάλλων και αμετάλλων να διδαχθεί αλλά να μην απομνημονευθεί.
|
β)
Ο Πίνακας 3.1 Κυριότερα αέρια και
ιζήματα να διδαχθεί αλλά να μην
απομνημονευθεί.
|
γ) Από την υποενότητα «2.
Εξουδετέρωση», να μην διδαχθούν οι αντιδράσεις:
Όξινο
οξείδιο + βάση, Βασικό οξείδιο + οξύ, Όξινο οξείδιο + βασικό οξείδιο
|
Εργαστηριακή άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Χημικές αντιδράσεις και ποιοτική
ανάλυση ιόντων».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΣΤΟΙΧΕΙΟΜΕΤΡΙΑ
|
4.1
«Βασικές έννοιες για τους χημικούς υπολογισμούς: σχετική ατομική μάζα,
σχετική μοριακή μάζα, mol ,
αριθμός Avogadro, γραμμομοριακός
όγκος»
|
Παρατήρηση: Στην υποενότητα Γραμμομοριακός όγκος (Vm), να διδαχθεί μόνο ο
ορισμός του γραμμομοριακού όγκου και η τιμή του σε STP.
|
4.2
«Καταστατική εξίσωση των αερίων»
|
Παρατήρηση: Να
μην διδαχθούν οι τρείς νόμοι των αερίων
|
4.3 «Συγκέντρωση διαλύματος – αραίωση, ανάμειξη
διαλυμάτων»
|
4.4 «Στοιχειομετρικοί
υπολογισμοί».
|
Παρατήρηση: Να μην διδαχθούν οι υποενότητες:
Ασκήσεις στις οποίες η ουσία που δίνεται ή ζητείται δεν είναι
καθαρή
Ασκήσεις στις οποίες δίνονται οι ποσότητες δύο αντιδρώντων
ουσιών
Ασκήσεις με διαδοχικές αντιδράσεις
|
Εργαστηριακή άσκηση:
Να πραγματοποιηθεί το Πείραμα «Παρασκευή διαλύματος ορισμένης
συγκέντρωσης – αραίωση διαλυμάτων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου